Hallonglasstårta
Publicerad:

Jag fortsätter att lägga ut bilder på gamla bakverk som jag hittat igen i bildmappen. Den här Hallonglasstårtan gjorde jag till min födelsedag för 1½ år sedan. Jag serverade den aldrig, utan den stod i frysen som "reserv" ifall det andra fikat skulle ta slut...



Botten
12 söndersmulade digistivekex
smält smör

Hallonglass:
200 g hallon
3 st äggulor
1 dl socker
2 dl vispgrädde
 1 dl kvarg/Kesella
Garnering:
 hallon

Gör så här:
Smula sönder kexen och blanda med några matskedar smält smör. Tryck ut botten i en form med löstagbar form. Mixa hallonen med en stavmixer till en smet. Vispa grädden. Vispa äggulor och socker pösigt. Blanda äggulorna, hallon, grädde och kesella och rör till en fin smet. Häll ovanpå bottnen och ställ i frysen i några timmar. Ta fram den en stund innan servering och garnera gärna med hallon.

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: