Månadens Sötsak- Mandelcrêpes
Publicerad:

En hotellfrukost utan våfflor eller pannkakor är en dålig hotellfrukost enligt mig. En frukost hemma med våfflor eller pannkakor är däremot en lyxig frukost. Måndadens SötsakSöta saker är just "Frukost". Självklart valde jag att göra olika varianter av crêpes, då jag gärna äter det på söndagmorgnar, till frukost...
Söta saker



Recept Mandelcrêpes
4 små port.

2 dl mjölk
1 ägg
½ dl mandelmjöl (mald mandel)
½ dl mjöl
lite socker
lite salt
smör till stekning

Gö så här: Blanda alla ingredienser och grädda med smör i stekpanna, som man gör pannkakor.

 

Fyllning

Blåbär/kesella
(till 2 st crepes)

½ dl tinade/färska blåbär
1 dl vaniljkesella
½ dl vispad grädde

Blanda allt till fyllningen och fyll mandelcrepsen med bläbärsblandningen. Rulla ihop och strö över några blåbär och ev. lite florsocker.

Banan/Nutella
(till 2 st crepes)

1 st banan
4 msk nutella
vispad grädde

Skiva bananen och lägg i mandelcrepsen, ringla över valfri mängd nutella över bananskivorna och rulla sedan ihop crepsen. Servera med en klick vispad grädde vi sidan om. 

    Taggar:


   Lisas kök

Ååå, så gott det ser ut! Detta ska jag försöka komma ihåg till nästa gång det ska bli lyxfrukost el brunch.


2012-02-17 / 17:25:18
Blogg: http://lisaskok.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: