Sveriges största glass!
Publicerad:

Mjukglassarna i Bergsbyn, Skellefteå är kända!. Inte bara för att de är goda utan för att de är gigantiska! Det hör till att man ska äta en "Bergsby-glass" minst en gång varje sommar. Igår var Boas och jag dit och köpte Årets mjukglass. Som vanligt skär det i mitt "glass-hjärta" när jag ser dessa stora glassar, det ger mig nästan ångest faktiskt.  Man får INTE göra så stora glassar! Jag jobbade i flera år med att väga Gröna Lund's mjukglassar. Där får en mjukglass i våffla väga max 120 gram. På den tiden var jag expert på att göra mjukglassar som vägde prick 120 gram och Ni kan ju gissa hur många gånger som jag var tvungen att säga till mina kollegor att de MÅSTE göra mindre glassar, för att de vägde över 120 gram.

Bergsbyns glassar väger mer än 120 gram, mycket mycket mer...



Min mjukglassvåffla som jag åt i går och Boas våffla som han åt sommaren 2009

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: