Ibland blir det godare om man fuskar lite...
Publicerad:

De flesta som känner mig vet att jag inte gillar äppelpaj och äppelkakor. Om det någon gång serveras äppelpaj till efterrätt så brukar jag bara ta en liten bit eller hoppa över efterrätten helt och hållet. Och jag har aldrig någonsin gjort en äppelpaj själv (förståss)! Jag vet egentligen inte vad det är som jag inte gillar, troligtvis är det kombinationen äppel/kanel.

Men... innan jul serverades det äppelpaj till efterrätt på en familjemiddag med Boas familj. Med stor tveksamhet tog jag en liten bit och dränkte biten i grädde/glass. Efter första tuggan var min första tanke "-skynda dig att äta upp, Sofie, så att du hinner hämta mer innan alla andra äter upp den!" Det var, helt klart, den godaste äppelpaj jag någonsin ätit och jag har sedan dess längtat efter att få äta den igen...

Receptet på denna galet goda äppelpaj, är så enkelt, nästan för enkelt... Så enkelt att man egentligen inte borde få kalla det för recept...


1. Skär äpplen i bitar eller skivor och lägg dem i en pajform. 2. Köp ett paket Citronkaka-mix och blanda smeten enligt förpackningen. 3. Häll smeten över äppelbitarna (all smet behövs egentligen inte). 4. Ställ in äppelpajen i ugnen på 175 grader i ca. 25 minuter (känn så att äpplena är mjuka och smeten hyfsat fast)

Låt svalna något och servera med vaniljvisp eller glass!


Enkelt och gott!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: