Sushi & Saltlakritsglass.
Publicerad:

Kvällens måltid bestod av sushi och hemgjord lakritsglass.


Sushi från Ica är inte den bästa, men det är den som är lättast att få tag när man plötsligt blir sugen på sushi!


Igår kväll kom jag på att jag måste testa att göra egen glass med Plopp saltlakrits och mjölkchokladbitar i. Så idag slängde jag ihop det. Smaken var god, men Ni får inget recept på den... Jag misslyckades nämligen helt med konsistensen (grädden skar sig rejält...) Jag får exprimentera vidare med denna smakkombinationen...

Nästa glassexpriment blir Marabou kokosrulle-glass. (Boas idé) Men det får bli en annan ensam-kväll...

Nu: kolla på doobidoo... :-)

    Taggar:


   nadia

Åå, jag vill också ha en glassmaskin.. Dock tycker jag inte att lakritsglass låter speciellt gott även om jag gillar saltlakrits.



www.prinsessanadia.se


2010-09-25 / 20:33:33
Blogg: http://prinsessanadia.se





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: