Barn, barn, barn...
Publicerad:

Vad är de med alla människor nu för tiden?! Varför är det så himla trendigt att skaffa barn? Är det på grund av finanskrisen som alla vill ha barn? Jag vet inte hur många jag känner till som har fått barn nu under våren och  jag vet inte hur många som är gravida i min omgivning heller...men många är det! Och även i kändisvärlden verkar det vara himla populärt. Hur många svenska kändisar är inte med barn då? Typ hur många som helst. Jag tror inte att jag någonsin har haft så många vänner och bekanta som just har fått barn eller kommer få barn under de närmsta månaderna. Jag gjorde ju ett arbete för några år sedan där vi kollade när nästa babyboom skulle vara. jag måste nog plocka fram den rapporten och se vad vi kom fram till. För om vi inte kom fram till att 2009 skulle bli ett babyboom år, så måste vår studie vara helt fel. För visst kommer 2009 vara ett babyboom år....?!

Blir jag sugen på att skaffa barn då, nu när alla andra skaffar barn..? Nej, inte ett endaste dugg! Jag kommer med all säkerhet inte skaffa barn under de närmsta åren! Boas och jag diskuterade det för ett par dagar sedan och både han och jag är överens om att barn för oss kanske blir aktuellt om sisådär två, tre år.... om jag känner mig vuxen då vill sig. Just nu känner jag mig iallafall inte tillräckligt vuxen för att skaffa barn! Men till alla min nära och kära som är gravida eller nyligen fått barn: det är himla roligt att ni skaffar barn tycker jag!!! :-)
    Taggar:


   Morgan

Min ytterst vetenskapliga teori på detta är att vi helt enkelt är i den åldern när man har vänner som är i åldern när man får barn :) För jag har också observerat samma fenomen. Varje dag är det nån som trillar in på jobbet och visar upp en liten knodd. I like!


2009-04-29 / 20:11:49
Blogg:


   Sofie

Ja, jag tror nog att din vetenskapliga teori stämmer, Morgan!


2009-04-30 / 09:08:05
Blogg: http://sofiesilwer.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: