Veckan som gick...
Publicerad:

Pjhuu... vilken vecka det har varit, en galet rolig vecka! Jag har de senaste veckorna haft maximalt med energi och det var många år sedan jag hade det... Min energitopp har lett till att jag helst inte sitter hemma och slappar, tvärtom! Det har varit full fart hela veckan. Det började redan i måndags med Grönans avslutningsfest (bilder kommer, jag lovar!), sedan har det bara fortsatt... Förutom att jag har jobbar 8-17 varje dag så har det även blivit många sena kvällar. Jag tar och sammansfattar min vecka med några bilder tänkte jag...
 
Torsdag
I torsdags spelade Takida på Grönan och självklart var jag på plats! Det är alltid lika roligt att se dem spela och även denna konsert var super! 7900 personer hade samlats framför Stora scenen.
 
 
 
Efter Takidas konsert mötte jag upp Emelie i stan. Det blev en sen fika på Kungshallen och det fanns mycket att prata om efter Stjärngalan! ;) Dricka kaffe kl. 23.00 är dock inget jag ska göra igen, särskilt inte om jag måste  kliva upp kl. 6 morgonen efter.
 
Fredag
Jag och min kollega Ida valde att stanna kvar efter jobbet och åka karusell, sista chansen att åka Extreme måste man ju ta vara på. På Gröna Lunds mysigaste café "Classic café" serveras det alltid Lasagne- och pannkaksbuffé. En helt genigalisk kombination. Middagen fick därför bestå av mängder med lasagne och pannkakor!
 
 
 
Efter middagen fortsatte vi in till stan, surrade borde hela fredagkvällen över ett glas vin på Bolero.
 
Lördag
Efter en hel dags arbete mötte jag upp min lägenhetskompis Julia på "The Queens head" på Drottninggatan. En otroligt mysig pub. Vi pratade om allt mellan himmel och jord över en bit väldigt god mat. Jag åt Fish n´ chips som, utan tvekan, hamnar på andra plats på min lista över "Världes godaste Fish n chips" (Gröna Lunds F n´C toppar fortfarande den listan)
 
 
 
Toaletternas handtag var värda att föreviga. När det var upptaget lyste de rött och när det var ledigt lyste de grönt. Snyggt!
 
Söndag
En helkväll med mina underbara kollegor. Det var Gröna Lunds sista öppetdag för säsongen (vemod...) så självklart var vi tvugna att ta en sista åktur i favoritkarusellerna. Efter åkturerna blev det After Work på Restaurang Krejsys. Grillbuffé och en kall öl fick det bli, innan vi gick vidare till säsongens sista pubkväll.
 
 
 
 
Tydligen har Krejsys en årlig tradition som vi fick vara med om. De sista personerna som lämnar restaurangen för säsongen får kvittot levererat till bordet av "Herr Groda". Så självklart blev vi tvugna att föreviga denna tradition som bara sker en gång per år och som vi fick vara med om igår! :-)
 
Min vackra vän och kollega, Emelie, och jag fixar oss framför spegeln innan det var dax att avsluta söndagkvällen på Grönans pubkväll.
 
Ja, det var min vecka det. Kliva upp kl. 6.00 på morgonen och lägga sig efter 00-01 på natten i flera dagar gör att man blir lite trött i ögat (trots att kroppen är full med energi). Så imorgon ska jag sova ikapp. Jag är ledig, men tro inte att jag ska vara hemma och slappa, nej då! Kl. 10.30 ska jag befinna mig i stan, sedan är det full fart resten av dagen... Sa jag att jag är fylld med energi och att jag mår himla bra?!
 
 
 
 
 
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: