Hej å hå, så det kan gå...
Publicerad:

Igår skrev jag ett inlägg om att jag var tacksam över mina nya skor som höll mig torr om fötterna. Idag tänker jag skriva om samma skor, men som fick mig att slå halft ihjäl mig...
 
Med ett stort paket under armen tog jag bestämda steg mot Vintergatans entré från parkeringen. Jag håller ett stadigt grepp om paketet och håller mig till höger när jag närmar mig trappan, då jag ser en man på väg upp för trappan. Med min högra hand håller jag i ledstången och i vänster hand håller jag paketet. Jag tar några stadiga steg ner för trappen. Plötsligt råkar mannen jag möter i trappen fastna i mitt stora paket som jag bär. Paketet och min vänsta arm tar tvärstopp, samtidigt som mina skor, fötter och ben fortsätter glida ner för trappen. Jag försöker i panik greppa hårdare i ledstången med min högra arm... men fötterna forsätter att glida ner för trappstegen. Jag och hela mina kropp glider ner för trappen på rygg. Aj oj oj oj aj... Mörbultad och söndersträckt i armar, rygg och ben men med paketet fortfarande i ett stadigt grepp under vänster armen. Jag reser jag mig försiktigt upp. Smärtan i höger axel gör att den armen är orörbar och svanskottan gör så ont att jag helst av allt bara vill skrika. Mörbultad och med skrapsår på armar och rygg går jag och lämnar in paketet på ICA. Paketet som komiskt nog innehåll likadana skor som det jag har på fötterna, men i fel storlek. Funderar på att ta av mig skorna jag har på mig och skicka tillbaka även dem till Ellos, jag kan kan ju inte ha skor på fötterna som gör att jag åker rutschkana ner för trappor...
 
Nu kan man kanske tro att någon vänlig själ kom fram till mig och frågade hur det gick, att mannen som fastnade i mig stannade och hjälpte mig... Men ICKE! Folk tittade på mig med konstig blick och gick förbi.
 
Det har gått några timmar sedan halkolyckan, men smärtan i svanskotan gör mig smått handikappad. Axeln och armen kan jag röra, men jag undviker det... Japp, då var årets första halkolycka avklarad för min del!
    Taggar:


   Mamma

Stackars dej!

Ett råd från mamma. Köp aldrig skor på postorder!
Kram.


2012-10-31 / 22:47:45
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: