Fredag igen...
Publicerad:

Ännu en vecka har gått och jag känner ett ökat behov att få arbeta. Bara en sån sak som att känna "äntligen helg" så här på fredageftermiddag, det är nått jag saknar. Fredagar blir faktiskt inte lika speciella när man inte arbetar eller studerar.
 
Men vad gör jag då på min arbetslösa tid. Jag har fått rutin på att kliva upp kl. 8.00 och gå på en morgonpromenad, vilket är otroligt skönt. Annars försöker jag träffa vänner över en lunch eller fika, för att komma ut lite. Självklart tillbringar jag några timmar varje dag med att söka jobb och skicka in ansökningar. Visst håller ni fortfarande utkik efter arbete åt mig?! Jag har fortfarande hög arbetsmoral och är öppen för att lära mig det mesta på en arbetsplats. :)
 
Det är väldigt intressant att se hur arbetsförmedlingen behandlar mig. Jag är fullt frisk, jag vill arbeta heltid, jag har en färsk examen och har varit arbetslös i mindre än 3 veckor. Enligt dem är jag inget problem överhuvudtaget, tror knappt att de ser mig som arbetslös, så därför ser de ingen anledning att lägga energi på mig alls. De verkar t.om. tycka att det är lite "onödigt" för mig att träffa en jobbcoach -"Varför vill du träffa en jobbcoach?" sa de förvånat när jag sa att jag önskade en... Hursomhelst kommer jag snart få träffa en och hoppas att hen kan ge mig lite tips.
 
Nu: ta fram lite lunch och skicka in 2 st jobbansökningar! :)
    Taggar:


   Matilda

sv; Åh! Tack, vad glad jag blir :)


2012-10-19 / 13:36:02
Blogg: http://matildarodin.blogg.se


   Angelica

Jag blir också lite förvånad att du vill träffa en jobbcoach, men det är ju konstigt att Arbetsförmedlingen reagerar så.

Jag går själv hos jobbcoach och det är, i mitt tycke, totalt bortkastad tid och slöseri med pengar som skulle kunna gå till bättre saker. Det ger absolut ingenting.

Men jag hoppas det funkar för dig.


2012-10-27 / 21:03:51
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: