Ja, det var väl bra,eller...?
Publicerad:

Hade mitt andra besök hos jobbcoachen idag. Idag skulle hon läsa genom mitt CV och personliga brev och se vad som kunde förbättras...
 
Efter att hon har läst genom allt säger hon: "det här är utan tvekan det bästa Personliga brev som jag har läst under min karriär som jobbcoach...det är jättebra!"
 
Ja, det var roligt att höra, men om hon hade sagt tvärtom då kanske jag hade förstått varför ingen arbetsgivare har kontaktat mig. Om mitt personliga brev nu är så bra, varför får jag inte ens komma på intervju då?!
 
Jag vill jobba!!!
    Taggar:


   Camilla

Gick oxå till en jobbcoach för några år sen. Fick inte heller nåt direkt att ändra i mitt cv, jag skulle klämma dit en svartvit bild på mig själv sa hon. Men hallå, det finns ALLTID nåt att fixa i ett cv och man vill ju ha ordentligt med konstruktiv kritik från en coach. Har jobbat med rekrytering och läst tusentals cv'n. Det perfekta cv't finns inte! Min tid hos jobbcoachen var helt bortkastad, både min tid och skattebetalarnas pengar for rakt ner i sjön. Hoppas du känner att du får mer utbyte av din coach :)

Pst, menar inte att ditt cv inte är toppen. Men man vill ju ha bra hjälp av sin jobbcoach, är ju därför man går dit.


2012-11-13 / 08:26:33
Blogg: http://millansmemoarer.blogg.se





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: