1988 års julkalender.
Publicerad:

1988 var jag 6 år gammal och Julkalendern det året hette "Liv i Luckan". Som vanligt spelade vi in julkalendern på VHS så att vi kunde se den om och om och om igen...
 
Men den här julkalendern har gett mig men för livet. Jag tror att det är p.gr.a av den som jag är rädd för... spöken. Jo, det är sant. Jag minns mycket väl hur jag låg vaken och grät på nätterna efter att ha kollat på "Liv i Luckan". Särskilt rädd var jag för två troll som var med i några avsnitt. Jag var så rädd att mamma och pappa förbjöd mig att kolla på julkalendern, men jag fortsatte att titta på den ändå... och låg vaken på nätterna...
 
Till slut gick det så långt att pappa valde att spela över julkalendern, med rally istället, något som jag fick skulden för i flera års tid... Sedan dess har jag inte sett denna julkalender, men jag kommer väl ihåg spökena och trollen från den... och ja, jag är fortfarande mörkrädd.
 
Igår släpptes "Liv i Luckan" på DVD och jag var bara tvungen att springa och köpa den direkt! Så nu får vi se om jag fortfarande tycker att den är lika otäck. Jag sitter redo med kudden framför ansiktet  :)
 
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: