Magi...
Publicerad:

Jag har suttit länge och försökt formulera detta inlägg på ett sätt som ni kanske kan förstå, men jag tror inte jag kommer lyckas. Klockan är 00:25 och jag är nyss hemkommen från Kick-offen, Gröna Lunds personal kick-off. Sist jag var på Grönans Kick-off var 2005, alltså 7 år sedan. Då var jag 22 år och kom hem vid 06.00 på morgonen, nu är jag 29 år och är hemma strax efter midnatt... men det är egentligen enda skillnaden. Som vanligt var all personal på topphumör och det känns som inget har förändrats... förutom jag, som är 7 år äldre...

Att ikväll, stå och prata med Han som var min favoritchef för 10 år sedan och samtidigt prata med Hon som var min favoritkollega för 8 år sedan, känns sååå otroligt konstigt. Det är obeskrivligt, har tiden stått stilla i 10 år eller har jag backat 10 år i tiden?!

Att få höra: "Sofie, Grönan har saknat dig varje dag i 7 års tid, hoppas du stannar 7 år till fr.o.m. nu...." av min f.d. chef känns så... ja, jag vet inte.... konstigt...  Jag har blivit presenterad för nya medarbetare som jag aldrig tidigare har träffat som svarar. "Sofie, är du DEN Sofie?! Sofie Silwer, du har mycket att leva upp till, jag har hört så mycket gott om dig...." Att få höra dessa ord av okända männsikor, ger mig en bekräftelse, en bekräftelse som jag är väldigt ovan att få... men det ger mig även en hel del press... pressen att vara samma person som för 7 år sedan... Men är jag egentligen det?!

Hur som helst så har denna kväll varit helt.... helt Magisk... och oförglömlig! 

... och Boas, jag saknar Dig mer en någonsin ikväll! :´)

    Taggar:


   Matilda

Vad roligt att läsa! Jag är helt säker på att du är DEN Sofie, men du har väl kanske inte fått den uppskattningen du förtjänar på jobbet de senaste åren :P



KRAM


2012-05-17 / 18:25:49
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: