"I Skellefteå äter man hamburgare med kniv och gaffel..."
Publicerad:

Innan jag flyttade från Stockholm till Skellefteå för ca. 8 år sedan, så visste jag inte mycket om Skellefteå. En kollega i Stockholm sa till mig ".... i Skellefteå äter alla hamburgare med kniv och gaffel..." Så det var typ det jag visste om denna lilla norrländska stad.

Gissa om jag fick ett skrattanfall första gången jag åt på Frasses här i stan och alla satt och åt sina Skrovmål med bestick :-) Sedan dess har även jag ätit mina skrovmål med kniv och gaffel...

Idag intog jag min lunch på Max. Självklart la jag upp min måltid på en papptallrik och åt både burgare och pommes med bestick. Njöt av varje tugga, då det kanske var sista gången på ett tag som jag hade tillgång till kniv och gaffel... För i Stockholm äter man väl fortfarande sin snabbmat med händerna?!

 
    Taggar:


   AnnaLena

Ha ha.. sist jag åt en hamburgare ,var alla utan bestick samt jag med! :-P kram


2012-05-02 / 22:19:57
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: