Helt osannolika sammanträffanden...
Publicerad:

Ibland är får man uppleva sammanträffanden som inte borde vara möjliga, helt otroliga sammanträffanden. Idag var jag nog med om den mest osannolika någonsin…

 

Efter att jag hade lagt ut blogginlägget om att jag bearbetar min sorg genom att lyssna på musik, så bestämde jag mig för att inte lyssna på min ”sorge-spellista” som jag lyssnat på om och om igen. Jag kände för att lyssna på nått annat.

 

Så när jag gick till pendeltåget idag, kollade jag genom vilka album jag hade i min mobil. Jag hade ca. 30 album att välja mellan. Då jag fortfarande känner sorg valde jag att lyssna på ett album med en artist som sjunger om just krossade hjärtan och olycklig kärlek, ett album som jag älskar och har lyssnat otroligt mycket på senaste åren, men som det nu var länge sen jag hörde. Jag startade albumet som innehåller 17 spår, går till tåget och väntar på att tåget ska komma. När tåget kommer gör jag som vanligt, sätter mig på tåget och läser snabbt genom dagens Metro. Sedan tar jag fram min mobil, kollar Facebook och mailen… och det var då det mest osannolika händer.

 

Där sitter jag med musik i öronen och öppnar Facebook. Jag har fått ett meddelande, från en person som jag är bekant med, som jag egentligen inte känner särskilt väl (även fast vi har suttit och pratat många, många, många timmar senaste åren). I meddelandet skriver hon att hon vill tipsa om en låt, en låt som hjälpt henne vid jobbiga separationer. Ni anar inte hur förvånad jag blir när jag läser att hon tipsar om den artisten som jag har valt att lyssna på just idag, som just då sjunger i mina hörlurar. Jag blir förvirrad och lite rädd när jag inser att låten hon tipsar om just då, precis i det tillfället som jag läser meddelandet, är just den låten som spelas, som jag sitter och lyssnar på. Jag tänker det kan inte vara möjligt, det kan inte vara möjligt att av alla, alla världens låtar om krossade hjärtan, så kan jag inte lyssna på just den låten som en bekant till mig tipsar om just då… Men precis så var det…

 

Tänk att jag valde det albumet just idag, tänk att jag valde att läsa hennes meddelande just när låten spelades… det borde verkligen inte vara möjligt… Lite skrämmande känns det.

 

Nu undrar Ni alla – Vilken låt var det då? Det tänker jag berätta för er en annan dag!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: