Melodifestivalen 2011!
Publicerad:

Nu är det alltså klart, startfältet för 2011 års melodifestivals-final! Jag har fårståss sett alla 4.a delfinaler och även 2.a chansen ikväll. Tro det eller ej, men jag tycker det har varit med ovanligt bra låtar detta år. Högre klass på låtarna än vad det har varit de senaste 10 åren iallfall... Men tyvärr så hamnade inte de absolut bästa låtarna i Finalen...

De senaste dagarna har jag bara lyssnat på melodifestivalslåtar på Spotify och hade jag fått bestämma så hade finalen sett helt annorlunda ut... Nedan listar jag mina favvo-låtar och de låtar som faktiskt tog sig till Finalen.

Sofies Topp 10                                                                Melodifestivalen 2011

1. Christian Walz- Like Suicide                                              1. Danny- In The Club
2. Linda pritchard- Alive                                                      2. Brolle- 7 days & 7 Nights
3. Loreen- My heart is Refusing Me                                        3. The Moniker- Oh, My God
4. Melody Club- The Hunter                                                  4. Nicke Borg- Leaving Home
5. Danny- In The Club                                                          5. SwingFly- Me & My Drum
6. Brolle- 7 Days & 7 Nights                                                  6. Sanna Nielsen- I´m In Love
7. The Moniker- Oh, My God!                                               7. The Playtones- The King
8. Nicke Borg- Leaving home                                                8. Eric Saade- Popular
9. Swingfly- Me and My Drum                                                9. Sara Varga- Spring för Livet
10. Dilba- Try Again (dock skulle den vara                             10. Linda Bentzing- E det fel på Mig  
bättre om man bytte ut artisten)


Som Ni ser, så finns min Topp 4 inte ens med i finalen... Så tyvärr blir inte Finalen så bra som den kunde bli... Tror tyvärr inte att någon av låtarna i Finalen har särskilt stor chans i Eurovision... Svenska folket borde nog sluta rösta...
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: