Stöd människorna på Afrikas Horn du med!
Publicerad:

På Rädda Barnens hemsida kan man läsa att mer än nio miljoner människor – hälften av dem barn – står inför den värsta livsmedelskrisen någonsin på Afrikas Horn. I vissa områden i norra Kenya är mer än vart fjärde barn undernärt och i vissa områden har det inte regnat på mer än ett år. 

Jag har precis skänkt pengar genom TV4's kampanj "Hopp för Afrikas Horn" och jag har även skänkt en extra peng till Kenya (genom Plan Sverige) då Boas och jag har ett Fadderbarn i just Kenya.

Nu vill jag uppmana alla mina bloggläsare att göra samma sak! Skänk några kronor och hjälp folket på Afrikas Horn. Enligt Plan Sverige så ger 390 kr mat till ett barn och en mamma i tre månader! Alla stora hjälporganisationer har information på deras hemsidor om hur du kan skänka ett bidrag!

HOPP FÖR AFRIKAS HORN - Hjälporganisationer och tv 4

RÄDDA BARNEN

RÖDA KORSET

PLAN SVERIGE

UNICEF

    Taggar:


   Johanna på UNICEF

Tack Sofie för din bloggpost, den gör skillnad!





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: