Skalman är min nya förebild
Publicerad:

I sommar har jag inte varit riktigt snäll mot min kropp. Det var länge, länge sedan min problem-mage var i sånt här dåligt skick. Ständiga magsmärtor, hela dagen, från morgon till kväll...

Igår kväll kom jag fram till att jag måste försöka göra nått för att förbättra min hälsa något. Hittils i sommar har mina matvanor sett ut så här:

6.50 Frukost: Fil & Flingor
12.30 Lunch: Fryst Micromat
18.00 Chiiips p.gr.a extrem hunger
19.00 Middag: 2 chorizo och potatissallad
21.00 Kaffe, kaka och chips till kvällsfilmen

Onyttig mat var 6.e timme är inget som rekommenderas....

Så igår kväll kom jag på vad jag ska göra. Jag ska ställa larmet på min mobil, så den ringer var 3.e timme. Fr.o.m. idag SKA jag äta något var 3.e timme, oavsett om jag sitter och jobbar med en kund, om jag går på stan eller om jag bara är hemma.  Fr.o.m idag kommer larmet ringa dessa tider varje dag:

6.50 Frukost (som vanligt)
9.45 Mellanmål
13.00 Lunch
15.45 Mellanmål
19.00 Middag

Den där Skalman är nog ganska klok ändå!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: