Mitt 2011!
Publicerad:

Nytt år betyder ofta förändringar. De flesta bestämmer att det är dax för någon förändring i Livet. Jag bestämde mig för länge sedan att Mitt 2011 ska bestå av Avslut. Det här ska bli ett år då jag slutar och avslutar saker och ting, så när jag går in i nästa år, 2012, så är alla dåliga vanor borta och jag är redo för ett nytt år!

Saker som jag ska avsluta/sluta under 2011!

- Avsluta mina ekonomistudier. Jag ligger efter med en endaste liten tenta, när den är gjort så kan jag ta min ekonomiexamen.

- Avsluta mina krediter och smålån. Jag har inte många krediter (typ Ellos bara), men planen är att jag ska ha betalat av dem innan sommaren.

- Sluta shoppa. Jag har satt köpstopp för mig själv t.o.m. 1 maj. Så inga kläder eller inredning ska shoppas, varken på nätet eller i butik. Jag har ju faktiskt redan allt jag behöver! Däremot får jag shoppa till mitt företag (t.ex en ny mobil)

- Sluta förstöra min kropp! Jag har ont i varenda kroppsdel, jag orkar inte hålla upp rygg och nacke och jag sitter på en stol och i soffan totalt 14 timmar om dygnet. Simmning och Yoga ska hjälpa mig att bygga upp rygg, nacke och axlar.

- Sluta stoppa i mig sånt som förstör min mage. Jag lever med dagliga magsmärtor och har haft det i 15 år. När jag äter bra mat så får jag iallafall mindre ont i magen. Så sluta ät sånt som får mig att vilja gråta av smärta!

- Sluta äta middag i soffan! Boas och jag äter alltid middag i soffan framför TV.n! Fr. o.m idag är det slut med det. Jag ska äta min middag vid köksbordet i fortsättningen.

Det är alltså mina planer för 2011! Jag har även en till plan, som dock inte handlar om avslut. Jag ska kolla upp vad det finns för möjligheter att börja sjunga i kör igen. Under hela min skoltid, 12 år, så sjöng jag i kör. Jag skulle verkligen vilja ta upp körsången igen! Hoppas jag hittar någon amatörkör här i Skellefteå!

Nu: ja... sitta och vänta på att Boas slutar jobba kl. 4.00...

    Taggar:


   Matilda

Det finns ganska många kyrkokörer där alla får vara med om de vill. Anderstorp kyrka har en bra kör där mamma sjöng ett tag. Alhems kyrkan har en riktigt bra kör och det är ju nära också! ;)


2011-01-02 / 11:27:41
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/


   Anna

Oj. Det låter jättebra allt du skrev. Kanske också skulle göra en lista. Mål är alltid bra att ha. Tror nog att det borde gå att hitta en kör för dig. Har hört att sjunga framkallar lycka :)


2011-01-02 / 21:59:47
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: