Jag måste ju vara galen...
Publicerad:

Denna fredagmorgon startade inte som andra... Klockan 7.10 ringer det på vår dörr, fler än en gång... Jag tvingar upp Boas, som nyvaken går och öppnar... Utanför dörren står granntanten "-Är det Ni som har tvätt i tvättstugan? Tvättade Ni i går kväll? Visst har Ni Lghnr. 49...?" Boas svarade vänligt att vi tvättade igår, men vi hämtade all tvätt, så det är inte vår tvätt som är i tvättstugan... Tanten säger då väldigt bestämt att vi isåfall måste ta bort "bokningsklossen" om vi har tvättat klart... och hon avslutar med att säga "Ja, men nu fick du ju kliva upp iallafall..." (precis som om hon tyckte att hon gjorde oss en tjänst som väckte oss kl. sju på morgonen).

Arga och upprörda la vi oss och försökte somna om. Men vem kan sova när man endast tänker Hämnd!? Jag planerade att gå ner och tömma rödfärg i tvättmaskinen och Boas planerade att ringa på hennes dörr, när han slutar jobba inatt kl. 3.00, och säga "-ja, men nu fick du ju kliva upp iallafall..."

Vid lunch skulle jag sortera gårdagens tvätt. Jag inser snabbt att hälften av alla nytvättade kläder saknas... Jag ringer Boas och frågar om han tog med sig kläderna som hängde i torkskåpet när han hämtade kläderna igårkväll. Det hade han inte... då det var jag som hade hängt tvätten så visste inte han att det även fanns tvätt i torkskåpet... Granntanten hade med andra ord rätt....

Då började mitt äventyr... Hämta våra kläder som var kvar i tvättstugan, som arga tanten tvättade i.... Jag planerade noga hur jag skulle gå tillväga för att hämta kläderna utan att granntanten skulle upptäcka mig.

Jag gick ner i källaren, direkt till vårt förråd (för att det ska se ut som om jag hämtar något i förrådet) Jag inser att tanten har tvättat klart och hon syns inte till i källaren. Jag går in i tvättstugan, tar våra kläder, som då ligger på en arbetsbänk. Precis när jag tar kläderna hör jag någon utanför källardörren. PANIK, jag tar kläderna, springer så fort jag kan till vårt förråd, slänger in kläderna i förrådet. Själv springer jag in till Cykelförrådet och gömmer mig där... Jag står gömd bakom en vägg i cykelförrådet ett par minuter... tills jag hör att personen (som fömodligen inte ens var granntanten) lämnar källaren... Jag smyger då ut från cykelförrådet, lämnar kvar våra kläder i förrådet och låtsas som ingenting när jag går upp till lägenhetne igen...

Jag ringer senare till Boas och säger att jag lyckades hämta kläderna från tvättstugan, men att de nu ligger i vårt förråd och att vi måste hämta dem ikväll när ingen ser... Efter jobbet hämtade Boas vår tvätt från förrådet :-)

Snälla, säg att jag är normal och att Ni också skulle gömma er i cykelförrådet om ni vore i min situtaion?!

    Taggar:


   Moa

haha vad roligt :) Jodå jag har också smugit runt i källaren och gömt mig, speciellt när man är skyldig och vet om det :)


2011-02-18 / 21:08:52
Blogg: http://www.molia.se


   Therese

Haha så j-vla bra!!! jag hade förmodligen gjort likadant :)


2011-02-18 / 21:35:45
Blogg: http://theresebeautynails.blogspot.com


   Anna

Hahaha, gud så kul! Ja, absolut. Jag hade gjort samma sak :D

Kram


2011-02-19 / 09:12:31
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/


   Alex

Hilarious! Jag skrattar så jag får ont i magen. Du har räddat min lördag förmiddag :)


2011-02-19 / 10:03:40
Blogg:


   matildarodin

Hahahahaha, jag döööör! Vilket äventyr!


2011-02-19 / 15:27:22
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/


   matildarodin

(igen) hihihi hahaha


2011-02-19 / 15:27:48
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: