Ostressad!
Publicerad:

Jag vet inte vad som har hänt med mig den här veckan, men jag känner inte igen mig själv. Jag gör normalt allting under stress, allt jag gör ska gå så fort som möjligt! Allt från, matlagning, matintaget, städning, träning.... och allt som jag planerar att gör ska ske NU! Inte för jag anser att jag har tidsbrist, utan för att jag vill bli klar med saker och ting så fort som möjligt... Normalt springer jag runt som en galning här hemma på dagarna och gör 100 saker samtidigt bara för att jag ska bli klart med ALLT så fort som möjligt... och hinner jag inte allt, då är stressfaktorn på topp.

Den här veckan har det varit helt tvärtom. Jag känner mig totalt ostressad (visst säger man ostressad här i Norrland?). Jag har planerat att advents/julpynta-städa varje kväll denna veckan, men har inte haft någon lust. Vår lägenhet är total kaos med strykbrädan stående mitt i vardagsrummet, kartonger med julsaker utspridda på golvet, sommargardiner som ligger i högar på golvet, julpynt som är utslängda här och där... och damm som ligger fint i alla hörn. Men vem bryr sig?! Inte jag iallafall! Jag städar när jag känner att jag vill det helt enkelt...

Samma sak med Julbaket. Jag har planerat att baka allt möjligt nu innan jul, kylskåpet och skafferiet är fullt med smör, choklad, nötter, saffran, lakrits, grädde.... men inte har jag använt nått av det än. Vi får väl se om det blir nå Julbakande... om inte... så har jag köpt alla ingredienser helt i onödan. Men vem bryr sig?! Inte jag iallafall! Jag bakar när jag vill det helt enkelt....

Julklappsinköpen då? Jag har ett par klappar klara, men absolut inte alla. Inte känner jag stress över det heller... Jag hinner nog köpa dem nån dag...

Bloggandet kan jag oxå känna himla stress över. Har jag inte uppdaterat på några dagar, då blir jag stressad. Nu sitter jag här och bloggar... men jag har ingen aning när det blir nästa gång, för jag känner ingen bloggstress alls.

Så nu sitter jag här i soffan, i lugn och ro, och dricker en kopp glögg, samtidigt som jag tittar på Tinas Jul... och det är inte ofta jag sitter i soffan i lugn och ro, så det är lika bra att njuta!
 

    Taggar:


   Julia

Gu´va´klokt! Försök hålla kvar den känslan. Tror man lever längre då :)


2011-12-02 / 09:02:28
Blogg: http://aliaslillamy.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: