Då var det dax igen...
Publicerad:

Minns Ni ett inlägg som jag skrev för ett år sedan. Om glädjen att lämna Tandläkaren, utan att behöva betala för besöket (läs det här) Idag var det dax för årets tandläkarbesök. Jag gissade att besöket skulle kosta ett par hundra den här gången iallafall... När jag lämnade tandläkaren säger hon -"det här besöket kostar 650kr, så du får betala det i receptionen". Väl i receptionen tar jag fram plånkan, redo att betala. Då säger receptionstanten "-Men det här verkar konstigt..." hon ser fundersam ut och frågar den andra tanten som sitter bredvid henne om det som står på datorn stämmer... 5 minuter senare säger hon "-Ja, det här besöket kostar ju inget..." Jag säger att tandläkaren sa att det skulle kosta, men tanten säger då att eftersom jag har tecknat en "tandförsäkring" idag så kommer kostanden dras varje månad istället... Så återigen lämnade jag Folktandvården i Skellefteå utan att behöva betala.

Nu anser ju jag förståss att jag plötsligt blev 650 kr rikare. Hmm... kanske köpa en ny jacka då... eller julklappar... Men först gå och jobba! :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: