Jaha... men då förstår jag!
Publicerad:

Som Ni redan vet så låg jag i feber och hemska magsmärtot förra veckan. Då kunde jag inte riktigt förklara vad det var för fel på mig, men jag gissade på gallanfall eller extrem variant av magkatarr.

Idag kom svaret på min sjukdom. Skellefteås vatten har drabbats av parasiten Cryptosporodium, en vattenparasit som kan ge magsjuka, feber, huvudvärk, magont... o.s.v. Så just nu får skellefteinvånarna inte dricka kranvattnet. Allt vatten måste kokas först! Visst kommer Ni ihåg hur det var i Östersund i vinter? Mmm, nu är det alltså Skellefteås tur.

Precis innan Nyheten om parasiten nådde mig idag, så drack jag ett stort glas med isvatten... Shit, vad jag ångrar det just nu! :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: