Hur e läget idag då?
Publicerad:

Idag är jag tillbaka på jobbet, jag är inte i toppform, men jag är iallafall feberfri. Igår började jag må bättre. Febern låg på närmare 38 grader och magen gjorde lite ont. Men jag orkade ta en promenad i solen, plocka lite här hemma och torka av utemöblerna. Så därför bestämde jag mig för att iallafall testa att ta två kunder idag, en på morgonen och en på eftermiddagen...

Vaknade imorse feberfri, men jag har fortfarande lite ont i magen. Bara för att Ni som träffar mig på dagarna inte ska bli oroliga så kan jag skriva att jag inte har magsjuka! Jag har inte mått illa, jag har inte kräkts och jag har full aptit och äter lunch, middag och fikar varje dag, utan större problem. Smärtan sitter i mellangärdet, precis där revbenen möts och känns väldigt mycket som magkatarr (men periodvis 100 grr värre)

Eftersom jag inte varit till någon läkare, så har jag satt egna diagnoser (med hjälp av Google förståss)... Magsmärtorna beror troligtvis på gallbesvär eller en extremvariant av magkatarr, förmodligen inte magsår. Det konstiga är febern som jag haft i 4 dagar. Febern tyder på att jag har en inflammation t.ex. kan man få frossa och feber om gallblåsan inflammerats... Så om magontet fortsätter, så har jag bestämt mig för att besöka en sån där läkare och se om han/hon vet mer än Google... och kanske t.om kan hjälpa mig med problemet :-)

Nu ska jag vila några timmar, hoppas att magen blir bättre, så jag kan gå tillbaka och ta nästa kund på eftermiddagen.

    Taggar:


   Alex

Äh, läkare schmäkare. Det vet väl alla att dom bara ägnar fem och ett halvt år av studier åt att dricka läkarsprit och inhalera lustgas på förfesterna ;) Håll dej till dr. google du!


2011-04-15 / 13:30:01
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: