Svårt val...
Publicerad:

Boas och jag söker ju hyreslägenhet närmare stan. Den senaste veckan har vi varit på två visningar. Båda lägenheterna hade perfekt läge, men trots det tackade vi Nej (Boas och jag kom inte överens). Vi bestämde oss då för att vi ska tacka JA till en SKEBO-lägenhet, som det är visning på nästa vecka. Den lägenheten är galet billigt, 900m från centrum och endast 300m från mitt jobb! Och vi har bra köplats, så vi borde få den... Men vi vet fortfarande inte hur fräsch den är eller om vi ens får den...

Men... igår ringde en kvinna och sa att hon hade en lägenhet på Sörböle... Trots att Boas och jag bestämt oss för den lilla och billiga lägenheten på Norrböle, så åkte vi och kollade på denna lägenhet på Sörböle. Det var kanske lite dumt, för det visade sig vara den perfekta lägenheten för oss! Endast två lägenheter i huset, där vi isf kan få hyra övre våningen. Stort kök, med mycket bänkyta och diskmaskin. Alla rum var stora, totalt 10 garderober och den hade ganska nya tapeter. Stor balkong i västerläge med tillgång till husets stora gräsmatta. 10 meter till Hjalle och Matilda och 1,5km till Torget. Ja, det är en lägenhet som jag skulle kunna bo i lääänge.

Så nu har Boas och jag beslutsångest. En liten och billig (sparar nästan 2000kr/mån) lägenhet nära mitt jobb och inga dubbla hyror vid flytten, som vi dock inte vet säkert att vi får... eller.... En stor, fräsch lägenhet, samma hyra som vår nuvarande, men längre till mitt jobb och dubbla hyror i minst 2 månader...

Imorgon ska Boas släppa av mig vid den "perfekta" lägenheten och så ska jag gå till jobbet och ta tid hur lång tid det tar... Ibland önskar man bara att någon annan kan fatta besluten...!

    Taggar:


   Matilda

Men vad kul! Vilket hus är det? Ta lägenheten bredvid oss! :)


2010-09-15 / 20:34:47
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/


   Jenny Andersson,

Låter lite som ni bestämt er för lägenheten på sörböle.

Du som bakar en hel del behöver ett stort kök tycker jag :)


2010-09-15 / 21:08:57
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: