Rensning nr.1
Publicerad:

Har du oxå en sån där byrålåda, där du stoppar allt som du inte vet vart du annars ska lägga det. Där ligger det gamla batterier, gamla kvitton och busstidtabeller, hänglås och okända nycklar i mängder, gamla mobilladdare, trasiga solglasögon... Ja, du vet, en riktigt skräplåda!

Vi har en sån byrå i hallen, där två lådor är fulla av just skräp. Idag tog jag och rensade dessa lådor! Jag slängde bibliotekskort från min gymnasieperiod, kvitton fr. 2003, VIP-kort till Sturekompaniet (ca. 7 år gammal), konsertbiljetter fr. år 2000, mängder med gamla batterier och nycklar som jag inte har en aning om vart de går! Om någon saknar en husnyckel, så har jag hittat en som jag inte har en aning om vems det är...

Rensade även möss/vantlådorna och slängde mina vantar som jag stickade när jag var 11 år (17år gamla alltså). Ja, Boas och jag har bestämt att vi ska rensa bort allt som inte används, innan flytten. Så det här var bara början! Men vad skönt det känns!

Nu: diska

    Taggar:


   Jenny Andersson,Skellefteå

vet precis vad du menar för lådor. Man undrar mest varför man sparar allt sånt där.


2010-09-29 / 15:39:31
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: