Minimuffins med hallonmousse!
Publicerad:

Planen var att jag skulle ta en lång joggingrunda på f.m. idag... men efter 100m i elljusspåret så öppnade sig himlen och jag blev rejält blöt av skyfallet. Så det blev en minirunda idag :-) Så istället bestämde jag mig för att gå hem och bjuda på receptet på Minimuffins.

Minimuffins med Hallonmousse
ca. 30st

150gr smält margarin
2 dl socker
2ägg 
1½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
100gr hackad mörk choklad
Ekströms hallonmousse

Sätt på ugnen, 200'c. Smält fettet och låt det svalna lite. Placera småbrödsformarna på en plåt. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål, sikta i kakaon. Tillsätt fett och rör ihop till en smet.  Häll i hackad choklad i smeten.Fördela smeten i formarna. Grädda i mitten av ugnen ca 10 min. Låt kakorna svalna. Följ receptet på Hallonmoussepaketet och spritsa sedan moussen på dina minimuffins.

Garnera med frukt eller bär.

    Taggar:


   helena

mötte dig på väg till elljusspåret hälsade, ropade men ingen reaktion.... kan inte vara lätt att möta en förskolegrupp med massa barn på väg ut på löparrunda=P


2010-09-22 / 21:14:55
Blogg: http://helenawiklund.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: