Min Regering...
Publicerad:

Boas och jag har diskuterat väldigt mycket politik de senaste dagarna och jag är så himla frustrerad att det inte finns något parti som tänker som jag... Så idag börjad jag fundera på, om jag startade ett parti och skulle välja olika ministrar till olika poster... Vilka personer skulle då får sitta med i min regering?! Nedan listar jag de perfekta ministrarna i mina ögon:

Sofies förslag på ministrar

Statsminister- Boas Strandgren
Finansminister- Sofie Silwer
Utbildnings- och skolminister- Sofie Silwer
Socialminister- Mamma Annki 
Justitieminister- Samuel B
Inrikesminister- Syster Caroline
Jämställdhetsminister- Svägerskan Julia
Utrikesministrar- Kompisarna Alexandra och David
Folkhälsominister- Syster Marie
Infrastrukturminister (transportminister)- Pappa Sture
Idrottsminister- Hjalle
Jordbruksminister- Peter B
Miljöminister- Svärmor Månika
Pressekreterare och informatör- Svägerskan Matilda

Oj, oj oj, vilket rättvist Sveriges vi skulle få om dessa ministrar fick makten! Eller vad tror du? :-)

Nu: städa, städa, städa...
    Taggar:


   Mamma Annki

Jag tackar ja. Vad får jag för lön?


2010-09-05 / 21:50:28
Blogg:


   Matilda

Jag är på! Sverige skulle aldrig bli så bra som med ovanstående i makten:)


2010-09-07 / 20:34:24
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: