Changes.
Publicerad:

Idag har jag verkligen insett hur mycket jag ser fram emot de stora förändringarna Boas och jag funderar på att göra i höst. Jag började dagen med att prata med Julia om våra förändringar och hon fick mig att inse att vi verkligen gör rätt i våra beslut... Sedan åkte jag vidare hem till Malin och diskuterade samma sak med henne och även hon tyckte vi gjorde rätt... Så om vi känner att vi gör rätt och våra vänner tycker samma sak, så måste det vara rätt!

Nu undrar Ni kanske vilka förändringar vi ska göra... det ska jag ta och berätta för er!

1. Vi har bokat tid för avlivning för våra två innekatter om två veckor. Varför? Vi ägnar absolut ingen tid åt dem längre. Jag har helt tappat orken och lusten att städa, det ger inget att städa när lägenheten ändå är fylld av kattpäls efter 1 timme... Tänk vad skönt det kommer bli när jag kan baka när jag vill, utan att behöva damma hela köket först och vi kan bjuda hem vänner utan att städa lägenheten i 5 timmar innan. Shit, vilken välstädad lägenhet vi kommer ha när katterna är borta!

2. Flytta till en mindre och billigare lägenhet. Vi bor just nu i en 3.a på 77m', vårt "gästrum, kattrum, kontor, tv-spelsrum" använder vi endast till förvaring. Jag är ALDRIG i det rummet! Varför ska vi betala för ett rum som vi inte använder? Tanken att spara 2000 kr/månad känns viktigare än ett extra rum...

3. Flytta till andra sidan älven, närmare mitt jobb. Tänk att ha 3 minuters promenad till jobbet (nu har jag 40 minuters promenad)! Får jag en avbokning mitt på dagen kan jag gå hem och jobba med bokföring, så kanske jag slipper jobba med det på söndagarna. Jag kan jobba senare på kvällarna och ta in kunder på kort varsel, vilket leder till högre lön! :-)

4. Skaffa en diskmaskin! Jag har handdiskat dagligen i 9 år! Vissa dagar har jag diskat 4-5 gånger per dag (jag hatar när det är odiskat) Undrar hur mycket tid jag och Boas har lagt på att diska i våra Liv? Nu har det gått så långt att jag inte orkar bry mig om disken längre... Vad ger det att diska, det blir ändå mer disk efter middagen...

Dessa 4 förändringar kommer ge Boas och mig både mer tid och mer pengar. Och jag tror att mer tid och mer pengar leder till mindre stress och större frihet! Längtar tills dessa 4 förändringar är genomförda! En Nystart i Livet lixom...

Så, alla, håll tummarna för att lägenheten vi vill ha är fin och fräsch och att vi får den!!! Det är visning på onsdag och vi har köplats 4 av 198 sökande!  

    Taggar:


   Anna

Jag håller tummarna för er! Det låter som jättebra och vettiga förändringar. Allt handlar så mycket om pengar nu för tiden och det är ju sant, får man mer pengar och tid över så leder det till en större frihet. Tänk så här också: om det nu skulle visa sig att lägenheten ni ska titta på inte är tillräckligt fräsch så kan man alltid göra små ändringar själv som inte behöver kosta så mycket (typ måla väggar och byta handtag på skåpsluckor). Det kanske är värt det med tanke på hur nära du kommer ditt jobb och att ni i längden sparar pengar eftersom den är billigare :) Lycka till!

Kram!


2010-09-19 / 16:22:26
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: