Egyptiska Lussekatter!
Publicerad:

Julen närmar sig... Idag är det prick 9 veckor kvar till Julafton! Förra veckan när Linda och Jag satt i 35 graders värme i Egypten så satt vi och lyssnade på stämmningsfull julmusik och redan i maj iår så började ju Linda och jag dricka julmust!

Idag började jag med Julbaket! Jag lyssnade på julsånger, tände ljusen, såg snön falla utanför fönstret samtidigt som jag bakade Egyptiska Lussekatter! Vad är egyptiska lussekatter, tänker ni kanske nu... Jo, det är lussekatter bakade på egyptisk "saffran". I Egypten kostade 1 gram saffran 3kr (i Sverige kostar 1 gram ca. 30 kr)  så jag köpte totalt 75 gram saffran i Egypten. Jag var dock väldigt misstänksam, deras saffran doftade nämligen mer som curry än saffran. För att få reda på om det verkligen är saffran så kände jag att jag var tvungen att baka några lussekatter. Jag vill ju inte riskera att mina Lussekatter smakar Curry, när det är dax att äta dem den 1.a advent.

Så självklart så letade jag fram min Mammas lussekatterecept, som är det absolut bästa lussekattereceptet som finns! De blir saftiga, stora och fluffiga och smakar bättre än alla andra lussebullar! (kanske får Ni receptet på dem närmare jul) Men jag slängde i lite egyptisk saffran i degen... De är nu färdiga och är redo att ätas!


Visst ser de ut som riktigt goda Lussekatter?!

Hur smakade de då? De var otroligt goda! Söta, luftiga och supergoda! Jag har redan ätit 3 styckna. Men tyvärr smakar de inte saffransbullar! Känner nästan ingen saffranssmak alls, så de borde inte kallas Lussekatter... Men de kommer gå åt ändå! Skulle vara spännade att höra vad Ni andra tycker om dessa Egyptiska Lussekatter! Välkommen till mig om Ni vill smaka!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: