Börjar se slutet...
Publicerad:

Om vi skulle få besök nu så skulle de tycka att vi har total kaos här hemma. Jag börjar dock se slutet på denna flytt. Nästan alla kartonger är uppackade och det känns himla skönt! Däremot är alla tomma kartonger kvar i lägenheten, allt som ska ner till förrådet är oxå kvar och allt som ska slängas och köras till Myrorna. Detta ger ett intryck av kaos, men så snart vi har gått iväg med de sakerna så kommer det se riktigt fint ut här och det roliga kan då börja! Nämligen uppsättning av gardiner, tavlor, blommor och ljuslyktor :-)

Idag har jag målat om vår sängram. Jag tillhör gruppen tjejer som beskrivs som duktig och noggrann, men en sak är då säker. När jag t.ex. syr och målar saker till mig själv, då är jag såå långt ifrån noggrann jag kan vara! Huvudsaken är att saker och ting blir klart. SNABBT!

På färgburken stod det klart och tydligt att man inte skulle måla om det var kallare än +8 grader och att man skulle grundmåla först. Ja just det ja, tror de att jag har lust att vänta till maj innan jag får en svart sängram? Aldrig! I +5 graders värme slängde jag ut sängen på balkongen, slipade lätt upp ytan, struntade i att grundmåla och penslade på den svarta färgen. Hoppades att färgen skulle torka supersnabbt så att jag kunde måla ett varv till... Fem timmar senare, rann fortfarande den svarta färgen ner för kanterna och var alltså långt i från torr, så då var det bara släpa in hela sängramen i vardagsrummet och låta den torka inne inatt... Så nu har det torkat in vackra rinnmärken på sängramen och jag får vänta till på tisdag innan jag kan måla varv 2. Ja, så går det när man har lite för kort tålamod! Tror dock der blir bra ändå! :-)

Nu: dricka ett glas juice

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: