Vad skulle du göra för lite Pepparkakskrydda?
Publicerad:

Ibland funderar jag på om jag är helt galen.... Jag var fast besluten om att baka pepparkaksmuffins ikväll, men för att göra det behövde jag pepparkakskryddor, alltså en färdig kryddblandning av nejlika, ingefära och kanel. Efter en 10-timmars arbetsdag bestämde jag mig för att gå till Konsum och köpa det. Klok som jag var så ringde jag till Konsum på Erikslid först, för stt höra om det fanns. Glädjande nog hade de det! Så efter jobbet, kl 19.30 valde jag att ta en promenad till Konsum. Ni som har befunnit er i Skellefteå idag vet att det har varit riktigt, riktigt oväder här. Storm, snökaos och -13 grader. Men vad göra man inte för att få sin pepparkakskrydda... Så iklädd en kort kjol, strumpbyxor och lågskor (samt jacka och mössa) började jag promenaden till Konsum. Jag ångrade mig efter 10 meter i snöoväder, oskottade vägar och rejäl motvind! Men då jag var fast besluten om att baka ikväll så kämpade jag mig fram... eftersom det var en enorm motvind, ochj ag knappt kunde andas och fick alla snö i ansiktet, valde jag även att gå baklänges hela vägen till Konsum. Så om Ni såg någon på Norrböle ikväll iklädd kortkjol och lågskor,  med igenimmade glasögon och med mascaran rinnande ner för kinderna, och som dessutom gick baklänges, så var det bara jag som skulle köpa pepparkakskrydda på Konsum!

Nu är jag hemma, genomblöt, iskall och helt slut... Tror Ni det blir några pepparkaksmuffins ikväll? Alldrig i Livet! Ikväll blir det glögg, köpta lussekatter, tända ljus och mys i en filt framför Tv.n. Bakningen spara jag till imorgon!


Ska tillägga att jag redan hade nejlika, ingefära och kanel hemma, men inte i en färdig blandning och Livet blir ju lättare med saker som redan är färdigblandade...eller??

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: