Cake Pops- Mina nya favoriter!
Publicerad:

Cake Pops har jag tänkt göra länge, men det har inte blivit av, förrän igår! Galet goda Gobitar som är galet enkla att göra! Då det var första försöket så gjorde jag inte så avancerat...  men goda blev det iallafall och jag planerar redan att göra flera.


Cake Pops är en "kaka" på pinne. Den kan göras på många olika sätt. Igår valde jag en hård kaka som huvudingrediens, men man kan även använda mjuka kakor av alla dess slag

Sofies Cake Pops
ca: 18 st
1 paket Ballerina Kladdkaka
100 gram Philadelphiaost
Lite Florsocker
Choklad till garnering

Gö så här: Mixa kakorna i en mixer, så det blir små fina smulor.  Rör i philadelphia och florsocker i smulorna. Blanda väl. Rulla små bollar och lägg på aluminiumfolie. Smält lite choklad, doppa en bit av pinnen i chokladen och stick sedan ner i dina cake pops (detta blir som ett klister och bollarna sitter fast på pinnen, se bild nedan)
 

Ställ in bollarna i frysen i ca. 10 minuter. De ska ej frysas. Doppa sedan bollarna i valfri choklad och dekorera med valfritt strössel. Saltlakritsflakes rekommenderas!!! Ät och njut av dessa små godbitar!

Ja, det var mina första Cake Pops och fler blir det! Jag har redan börjat planera för pepparkaks pops och morotskaka pops!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: