Älskar Foktandvården i Skellefteå!
Publicerad:

Det var ca. 5 år sedan jag var på en tandläkarkontroll. Innan dess har jag jag varit på årliga kontroller och jag kan erkänna att jag har haft minst ett hål varje gång... Ikväll var det dax igen. Jag har de senaste dagarna ställt in mig på att den här gången kommer det bli dyrt! 5 år sedan sist borde betyda minst 5 hål i tänderna...

På väg till Folktandvården funderade jag på hur jag skulle betala ev. hål. Sparpengar, skattepengar, avbetalning... Att det skulle kosta ca. 500 kr redan på kontrollen var jag inställd på och har förståss räknat med det i månadens budget....

Väl framme möttes jag av en mycket trevlig tandsköterska (det var första gången jag var på Folktandvården i Skellefteå). Efter att ha tagit bilderna säger hon att hon inte ser några hål på bilderna (chock nr. 1), men att hon ska kolla tänderna oxå. Hon kollar tänderna och säger att jag har väldigt fina tänder och hon ser att jag ta hand om mina tänder på ett bra sätt (chock nr. 2). Hon avslutar med att säga att jag inte har några hål och hon kommer kalla mig om två år igen. (chock nr. 3). Med ett stort leende på läpparna skuttar jag ner till receptionen för att gladligen betala detta mycket trevliga tandläkarbesök!

Receptionen knappar in mitt personnummer och säger : "Ja, och det här besöket blev ju gratis för dig..." Jag tappar hakan och frågar vad de menar. Det visar sig att mitt besök skulle ha kostat 600 kr, men att jag hade bidrag från försäkringskassan som låg och väntade. 300kr från 2009 och 300kr för 2010 (chock nr. 4) Så någon typ av bidrag som jag inte hade någon aning om fanns täckte dagens tandläkarbesök! :-) Jag fick dessutom med mig en gratis tandborste!

Jag skuttade gladligen ut från Folktandvården, kände mig fräsch i munnen och rik i plånboken och började genast planera vad jag ska göra med alla dessa pengar som jag hade lyckats "spara" de senaste 20 minuterna.

Det första jag gjorde var att gå och köpa en trisslott, för med kvällens tandläkartur så kanske min tur fortsätter!

Ja, jag måste säga att Folktandvården i Skellefteå gjorde min kväll! :-)

Nu: promenera hem (sprang in på salongen och gjorde detta inlägg då jag inte kunde hålla mig från att berätta)
    Taggar:


   Anna

Haha, vilket klockrent tandläkarbesök! Tänk om jag också kunde få det gratis :)


2010-11-04 / 22:18:04
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: