Lycka.
Publicerad:

Just nu är jag inne i en period då jag känner stor Lycka till saker och ting. Jag har enormt mycket roligt att se fram emot: besök av syster med barn, resa til Stockholm, resa till Fränsta, resa till Egypten. Även våren får mig att känna mig lyckligare. Mitt företag går bättre än vad det någonsin gjort. Jag har världens underbaraste sambo! Jag är lycklig!

Jag slog på Tv.n imorse och hade på "Fråga doktorn" i bakgrunden. De pratade om just Lycka. Ganska spännande faktiskt... En Lyckoforskare och en filosof satt och berättade om olika studier kring Lycka.

Visste Ni att människor som är lyckliga som ung, de blir oftast mer framgångsrik i Livet och det kan leda till att de tjänar mer pengar. Lyckliga människor har ofta en bättre relation till andra människor. Om en människa är lycklig så kan det sprida sig till nära och kära i hela 3 steg. Lyckliga människorna har lättare att känna tacksamhet. Personer som är både extrovert och stabil är lyckligast. Människor som har levt ett liv och uppfyllt sina drömmar är lyckligare än de som inte upfyllt sina drömmar. Och sist men inte minst så sa Lyckoforskaren att det krävs hela 5 positiva kommentarer för att ta bort en enda negativ kommentar. Tänk på det innan du säger något dumt till någon!

    Taggar:


   Anna

Har ganska nyligen hittat till din blogg och tycker att den är supertrevlig. Fin design och bra inlägg. Precis vad jag tycker om. Kommer absolut fortsätta läsa. Gillade verkligen det här inlägget om lycka förresten, riktigt inspirerande :)

Kram.


2010-05-09 / 12:20:06
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: