Citat.
Publicerad:

Sedan jag startade blogga har jag tänkt lägga in citat här på bloggen. Varje dag hör man människor säga roliga saker, kloka saker, ogenomtänkta saker.... Dagligen tänker jag "det där som hon/han just sa MÅSTE jag komma ihåg att skriva på bloggen...." men glömsk som jag är, så har det aldrig blivit av. Men nu är det dax. Fr.o.m nu ska jag börja skriva korta citat som kommer från folk i min omgivning.

Vi börjar med en sak som min systerdotter Isabella sa i höstas, då var hon 3,5 år.

Isabella: mormor, jag vill köpa en sån där...
Mormor: Nä, nu har vi köpt kakor så alla pengar är slut...
Isabella: Men mormo, om pengana är slut då kan du betala med kortet och funka inte de'  då kan du köpa med det andja kotet, och funkar inte det kan du låna pappas kort eller moffas kort... 

Så enkelt är det! Har man slut pengar så kan man alltid betala med kortet.... :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: