Broderi...
Publicerad:

Min Farmor, var fantastiskt duktig på att brodera. Hon broderade på allt! Slipsar, västar, sjalar, kuddar, dukar.... När hon dog för snart 6 år sedan så hade hon börjat på ett väldigt stort broderi. Hon skulle brodera massa blommor på ett stort lakan, som sedan skulle användas som duk... Tyvärr har hon bara hunnit göra två blommor på denna duk... När hon dog, så sa jag att jag vill fortsätta på den duken! Jag behöll hela hennes broderiväska... men har aldrig satt en nål i duken förrän förra veckan...

När jag gick i 9.an broderade jag på en kudde, sedan dess har jag ALDRIG broderad! Så det var med spänning jag satte första nålen i den påbörjade blomman... Jag broderade 5 stygn, sedan tog tråden slut... så då blev det inge mer..

Men nu har jag börjat och det kändes lite roligt faktiskt, så jag hoppas att jag blir klar med duken innan jag dör...

Nu ser den ut så här:


Som ni förstår kommer det ta en evighet innan jag ens är klar med den påbörjade blomman och jag tror inte den kommer bli lika bra som de två första som farmor har broderat...

Nu: läsa aftonbladet!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: