Balkong planer...
Publicerad:

Ja, nu börjar mina balkongfunderingar igen... Förra året var jag ju tvungen att köpa otroligt mycket till balkongen. Men iår behöver jag faktiskt inte köpa så mycket. Det betyder att jag får mer pengar över att lägga på blommor. Jag har bestämt att iår ska jag odla ätbara blommor, helt enkelt blommor som både är vackra och går och äta! Ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR blommor och kan lägga ner timmar på att på fylla balkongen med blommor.

Förra året odlade jag olika kryddor och tomater...men det gick inte så himla bra. Så i år blir det inte så mycket kryddor balkongen. Kryddorna får stå inne i fönstret istället. Istället ska dessa blommor växa på min balkong:

*Blomsterkrasse
*Lavendel
*Tusen sköna
*Penséer
*Violer
*Ringblomma
*Kryddtagetes

Tänk så himla trevligt det är att dekorera sallader och efterrätter med vackra blommor i sommar :-). Jag har redan börjat planera mitt födelsedagsfika i augusti. Fikat ska bestå av bakelser med färska bär och frukter och massa ätbara blommor. I fjol insåg jag att fyller man år i augusti så är man ju korkad om man inte använder sig av alla bär man kan hittar i skogen.


Fjolårets födelsedagsfika!

Känns sååå himla roligt att äntligen få börja planera för sommaren!

Balkongen förra sommaren.

Iår blir det absolut inga Petunior eller lobelia. Är så less på dem!

Jaja, det kommer dröja minst två månader innan jag kan börja köpa blommor till balkongen, men det är ju roligt att börja planera :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: