Visste du att...
Publicerad:

Julia skrev en lista (hon skriver iof alltid roliga listor) på sin blogg: "Saker läsarna inte visste om Julia" Hon utmanade även fler bloggare att skriva "saker du inte visste om mig listor".

Jag började genast fundera på om jag har gjort några galna eller konstiga saker i mitt liv som inte så många känner till... Efter att ha tänkt ett tag kom jag på en hel massa knasiga saker som inte så många känner till...

Visste du att...

* när jag var 10 år cyklade jag i smyg iväg till Guldsmeden i Fränsta och tog hål i mina öron. Mamma och Pappa visste inget... Min andra 3 hål i öronen har jag tagit själv med en säkerhetsnål.

* jag har onormalt bra årtal/datum minne. T.ex. kommer jag fortfarande ihåg vilka datum alla mina f.d. klasskompisar från grundskolan fyller år! Jag glömmer aldrig en födelsedag!

* jag är sjukt rädd för fladdermöss, efter att två av mina kusiner höll fast mig bland en massa fladdemöss. Jag är så rädd att jag undviker att se filmen Batman

* när jag var 8 år utmanade jag och en kompis varandra att slicka på fågelbajs... and so we did!

* Jag skolkade från skolan varje gång BiljettDirekt släppte Backstreet Boys konsertbiljetter, bara för att jag skulle ringa och köpa den bästa biljetten först!

* jag hade alla rätt på teoriprovet till körkortet, förutom på den fråga som jag på något sätt råkade hoppa över (men som jag dock kunde)

* när jag var 11 år råkade jag tända eld en en tjejs hår när jag skulle gå ett Luciatåg. Det var precis när vi skulle tända alla ljus, så det var inte så många som såg det. Jag lyckades dock släcka håret med mina händer så hon blev inte hårlös.

* när jag var 18 år såg jag ett rockband från Dalarna. De var så bra (och snygga) så jag bestämde mig för att söka in på högskolan i Dalarna. Jag kom in på Turismprogrammet i Borlänge och flyttade ca. 40 mil. Min pappa körde först ner mitt flyttlass och sedan mig. Efter 3 veckor i Borlänge ringde jag hem och sa att jag hade hoppat av turismprogrammet och att pappa måste komma och hämta mig och mitt flyttlass. Så min far körde ca. 250 mil, bara för att jag tyckte att ett rockband i Dalarna var bra.... (tror inte ens mina föräldrar känner till hela denna sanning...)

* Jag var 19 år när jag började sminka mig. Jag hade endast sminkat mig en enda gång innan dess. Det var när jag skulle ta röstningsbilden till Torps Lucia 1998 och min mor övertalde mig att sminka mig.

* Jag har gjort en skönhetsoperation. 2005 opererade jag bort ett födelsemärke i mitt ansikte, så nu har jag endast ett ärr efter de 5 stygnen på kinden.

* jag har pratat negativt om Carolas döda far, så att Carola hörde det. En kollega till mig försökte, med någon typ av teckenspråk, avbryta mig när jag stod och pladdrade om att "ingen vill väl läsa om att Carolas pappa nyss har dött.... bla bla bla" Min kollega pekar på kvinnan som står 2 meter bredvid mig. Japp, det var Carola och hon hörde troligtvis allt jag sagt om henne och hennes avlidna pappa...

*Jag är 2004 års "Super Gröna Lundare". Jag blev utvald till den "duktigaste" medarbetaren av totalt 1400 anställda, på Grönan den sommaren. Jag fick ta emot priset inför 600 personer.

* första gången jag och Boas skulle gå på dejt skulle vi se den romantiska komedin "Hitch". Boas köpte biljetterna. Precis innan filmen började kollade jag på biljetten och det står "The Ring 2". Jag är galet rädd för spöken och hatar spökfilmer och liknande. Vi såg dock filmen (jag blundade dock mest) och kommer ihåg denna första dejt som den värsta någonsin. Det gav oss dock en anledning och gå på en andra dejt; och se "Hitch"

Ja, det var några rader om mig... och jag känner att Boas, i fortsättningen, har all rätt att kalla mig för "knasboll", vilket han nästan alltid kallar mig för....

Nu: sova...
    Taggar:


   Julia

Men Sofie!!

Vilken "buse" du varit!!

Klart det blir macaron-party snart, ska bara ladda upp m. lite fler sorter.... :)


2010-07-21 / 07:38:18
Blogg: http://aliaslillamy.blogg.se/


   Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah


2010-07-21 / 08:17:26
Blogg: http://millahoman.blogg.se/


   Anna

Kul info! :) Här kommer ytterligare en sån där sida att få fler besökare ifrån: http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=AnnaSmyckeform

Kram.


2010-07-21 / 12:15:24
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: