Är det bara jag som tycker att vädret varit halvbra i sommar?
Publicerad:

Ni har väl inte missat att alla pratar om att det har varit en kanonsommar, bästa sommaren på typ 16 år, värmerekord efter värmerekord som slås... Jag känner mig som ett stort frågetecken och funderar, "Vart har jag varit i sommar?" Jag har hela tiden tänkt: "Jaja, i södra Sverige har det nog varit bra, men inte här i Skellefteå...." Men nu slänger var och varannan kund till mig ur sig: " Vilken härlig sommar det har varit, alla som har haft en tidig semester måste vara nöjda...." Va???? Har det varit en kanonsommar i Skellefteå och jag har missat det?!

I min värld är en kanonsommar en sommar med strålande sol, inte ett moln på himlen och ca: 26-28 grader varmt och detta väder håller i sig i minst 3 veckor!

När jag tänker tillbaka på första delen av denna sommar, så kommer jag ihåg att fram till Midsommar var det soligt och fint, men kallt som bara den. Inget ligga och sola väder! Första riktigt varma dagen var egentligen Midsommarafton. De senaste tre veckorna har det varit ganska varmt, men det har ju alltid varit moln för solen, så jag har iallafall inte kunnat ligga ute och solat, trots att det har varit varmt...

Jag ÄLSKAR att sola! På mina lediga dagar planerar jag inte in något annat än att jag ska ligga och sola! Sedan Midsommarafton har jag haft totalt 11 lediga dagar och av dessa dagar har jag totalt legat och solat en heldag och en halvdag, fler gånger än så har det inte varit både varmt och molnfritt.... Förstår Ni Varför jag inte är Nöjd med Vädret i sommar?! Jag jobbar iof på veckorna och har missat några riktigt fina dagar... men jag har inte missat fler än 3 riktigt fina dagar....

Förstå mig rätt här, jag är väldigt tacksam att det inte har varit en regnig sommar hittils och jag tycker sommaren har varit okej. Men jag kan absolut inte kalla den här sommarn för en Kanonsommar och jag förstår faktiskt inte de Skellefteåbor som gör det heller! Kan det vara så att bara för att jag alltid har tillbringat mina somrar i södra Sverige så har jag högre krav på vad som kan kallas för en Kanonsommar?!

I en veckas tid har alla vädersidor visat att idag, lördag 17/7, ska det vara kanonväder i Skellefteå! 28 grader varmt och molnfritt! Härligt! Vi har planerat att åka till Byske och sola och bada... Igår ändrade dock alla vädersidor vädret för dagen... och just nu är det typ 16 grader och väldigt molnigt.... Alltså inte en kanondag idag heller.... men troligtvis blir det Byske ändå.

Tur att jag har en Egyptenresa inbokad i höst, där är det iallafall kanonväder och jag kommer kunna sola!

    Taggar:


   anna

här i sundsvall är de kanon väder, varit mellan 25-30 grader varmt hela dagarna i ca 2 veckor knappt nå moln alls :))


2010-07-17 / 22:19:53
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: