Melodifestivalen 2010!
Publicerad:

Ja, igår var det dax igen... och jag satt bänkad, som vanligt. Jag tror jag har sagt det förrut: Jag är en schlagernörd!

Jag tillhör dock gruppen schlagernördar som är himla less på alla delfinaler och allt pådrag kring mello. Är det inte dax att gå tillbaka och endast ha en enda stor final? Ja, ja, jag ser iallfall på delfinalerna ändå och vad tyckte jag om gårdagens startfält då...

Jenny Silver- vad gjorde hon och hennes låt i tävlingen? Var det någon som tyckte om den? Jag antar att det bidraget var med bara för att ingen annan låt förtjänade att komma sist!

Hip hop snubben- har redan glömt namnet, men det gör ju inget. Svensk hip hop i mello är helt fel!!! Eller rättare sagt- svensk hip hop är ALLTID fel (med några få undantag).

Anders/Dan Ekborg (lär mig aldrig vem som är vem)- den här typen av låt får gärna vara med i mello. Stark låt med en riktigt bra sångare... men den här typen av låt ska inte vinna och inte heller komma sist. Rätt låt på rätt plats iallafall...

Linda P... rödtott- Bra låt, fartfyllt, snyggt framträdande, duktig tjej. Men tyvärr inget nytt. Shakira finns redan! Denna låt förtjänar dock en plats i finalen tycker jag, men det tyckte tydligen inte alla.

Barfota rockbandet- Galet snyggt intro! Galet bra sångare, Galet bra låt! Men vad hände i slutet av låten? Just det: INGENTING!! Jag satt under hela låten och väntade på en explosion, men det kom alldrig. De 2 första minuterna var denna låt en vinnarlåt, men de borde slängt in en rejäl rockhöjning de sista 45 sekunderna...

Jessica Andersson- Fin sång.

Ola- Men herre Gud! Svenska tjejer under 15 år borde inte få rösta. P.gr.a dom är Ola i finalen med låten "Natalie 2". Ska det vara så? Va? Ska det de?

Salem El Fakir- Tack Gud för att Salem var med i denna deltävling! Han förtjänar en plats i finalen! Bra låt, trots lite enformig, men enformighet är ju schlagerlåtars motto! Och det har Salem fattat!

Ja, det var mitt utlåtande om delfinal 1! Har en förhoppning om att det blir bättre till nästa vecka (även om jag inte riktigt tror det...)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: