Chokladbollar med Frostisar!
Publicerad:

Chokladbollar med Frostisar, doppade i choklad, är mina favoriter i chokladbollsvärlden.

Recept på Mina favoritbollar
ca. 40st
100gr smör
3dl havregryn
2dl smulade frostisflingor
1,5 dl socker
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
2 msk kaffe
300gr mjölkchoklad

Blanda allt med händerna. Rulla ihop runda bollar av smeten och rulla de sedan i smält choklad och sedan i strössel, pärlsocker eller kokos. Förvara chokladbollarna kallt. De går också bra att frysa och tinar relativt snabbt.

    Taggar:


   Anna

Gaah! De måste jag göra någon dag, ser mumsigt ut. Det var det receptet jag såg mest fram emot och så kom det först. Lycka :)


2010-08-19 / 23:27:41
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: