Så här gjorde jag för att vinna...
Publicerad:

Tack för alla snälla grattiskommentarer! Jag är fortfarande förvånad men glad över att jag lyckades vinna Mix Megapols tävling och att jag har pratat med Adam oxh Gry i radion (nej, jag har inte vågat lyssna på det än). Många har undrat hur jag egentligen lyckades vinna, så därför tänker jag berätta det nu...

Jag hörde på radion om deras tävling i samarbete med Blocket för ca. 2 veckor sedan, samma dag som jag var himla sugen på att spara ihop pengar till en systemkamera. Jag kom på att jag kan ju försöka hitta en systemkamera på Blocket och tävla om den.. Sagt och gjort så hittade jag en kamera på Blocket som jag tyckte såg bra ut (visste absolut inget om kamerans egenskaper) Jag fyllde i det man skulle fylla i för att vara med att tävla.

Först skulle man fylla i ett säljtips. Alltså vad ska man tänka på om man ska sälja något på Blocket. Jag skrev ett väldigt långt och detaljrikt tips. Typ: "bilden är viktig så lägg ner extra energi på att ta bra bilder som framhäver produkten..."  o.s.v. Sedan skrev jag vad jag ville ha från Blocket och varför. Kort och gott " jag älskar att fotografera och vill kunna ta bättre bilder på familj och vänner" och sedan länkade jag till en kamera... Jag var sååå säker att jag skulle vinna då jag tyckte att jag hade skrivit ett så utförligt säljtips! Men dagarna gick och Adam och Gry ringde aldrig, trots att jag höll i telefonen kl 9.00 varje dag...

Efter en vecka märkte jag när jag lyssnade på andra vinnare i radion att det inte var säljtipset som var det viktiga, utan det var de som hade en bra anledning till varför de ville vinna som vann... Så då gick jag in och tävlade igen....

Så i söndags skrev jag ett kortare säljtips (fortfarande om att lägga ut bra bilder), men jag skrev ett mycket bättre argument till Varför jag ville vinna! Jag skrev typ: Jag och min bästa vän ska för första gången åka till utlandet tillsammans (äntligen) Denna resa vill jag verkligen föreviga med bra bilder och därför önskar jag mig en systemkamera.... och länkade då till en annan systemkamera på Blocket (hade fortfarande ingen koll på vad det egentligen var för kamera). Denna gång var jag sååå övertygad om att jag skulle vinna att jag t.o.m gav dem mitt privata mobilnummer, som jag har på dygnet runt, och inte jobbtelefon (då jag nästan aldrig svara på den).

Dagen efter ringer Mix Megapol och säger att jag är en av 3 finalister (läs tidigare inlägg). När jag frågade hur de drar vinnaren fick jag till svar: "Vi lottar, kan man säga..." Hon som ringde sa även att det är väldigt viktigt att jag svarar när Adam & Gry ringer. Då förstod jag att jag inte alls är en av tre finalister, utan jag är vinnaren! Hon sa bara så för att jag skulle låta förvånad när Adam & Gry ringde till mig... Tror ingen kan gissa hur nervös jag var kl. 9.00 på tisdagmorgonen och hade egenligen varit det hela senaste dygnet.... Men nu är jag alltså en glad ägare av en Nikon D80

Det första jag gjorde efter att jag hade pratat med Adam & Gry var att börja läsa på om Nikon D80, så jag fick reda på vad det var för nån kamera och den verkar ju faktiskt hur bra som helst! Längtar tills jag får den! Mix Megapol ringde på tisdag eftermiddag och sa att affären med Blocketsäljaren var klar så nu ska han bara skicka den till mig!

*Lycklig*

    Taggar:


   Jessica

Grymt coolt:)Systemkamera är det enda rätta!


2010-04-29 / 20:43:58
Blogg: http://sidenmark.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: