Lussekattsbakning!
Publicerad:

Igår tog jag fram alla julsaker och pyntade så fint! Idag har jag storstädat. Torkat hyllor och golv och dammsugat alla möbler toknoga! Så nu är det så fint här och luktar himla gott!

Jag har precis bakat Lussekatter



Jäsande katter. På väg in i ugnen


Mumsiga lussekatter!

Iår är första året som jag lyckas med mina lussekatter. Jag har provat olika recept olika år. Både med och utan kesella... men alla blir små och tråkiga och framförallt torra! Iår ringde jag till mamma och sa att jag vill ha hennes recept och veta exakt hur hon gör! Iår lyckades jag! Mammas recept är alltid bäst! Jag har ätit många olika lussekatter, men fortfarande så är Min mammas lussekatter godast och hennes saffranslängder är t.om. godare! Ser fram emot att äta hennes saffransbröd nästa helg! :)

Förra veckan bakade jag dessa


Mjölkchokladpralinerna till vänster är så galet goda!

Senare ikväll ska jag nog baka en Lingonlimpa. Blir mycket bakning nu innan jul!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: