Umeå, Umeå, Umeå...
Publicerad:

Ja, idag var jag i Umeå igen... Fixade naglar på Theres, som även hon går kursen. Hon hade redan konstnaglar gjorde i akryl! Det var en upplevelse att ta bort hennes akrylnaglar! Det var verkligen INTE lätt! Jag kämpade i två timmar med att fila bort akrylen från fem av Theres fingrar. Så jag jag hoppas att jag aldrig får en kund som har akrylnaglar...

Men efter flera timmars filande, så var hennes riktiga nagel äntligen framme och då var det dax att sätta fast tippar och kleta på tre olika lager gelé. Vi avslutade med några fina blommor och stenar som dekoration. Så nu har Theres väldigt vackra naglar i gelé istället! Jag glömde förståss kameran. Men jag har bestämt att jag åker ner till Umeå imorgon igen för att träna lite mer på "greger", och då ska jag ta med mig kameran och knäppa kort på naglarna som jag har gjort! Lägger ut bilder imorgon!

Igårkväll, så tog jag mig äntligen tid att färga min utväxt! Jag har haft en hemsk utväxt, eftersom mitt lager med hårfärg är i Fränsta. Jag fick ju massa färg av Inga sist jag var i Fränsta, men glömde dem. Sen dess har både mamma och pappa och Caroline varit upp hit, men alla har glömt min färg. Så igår köpte jag ett packe på H&M och Boas var snäll och hjälpte mig! Det blev bra, men det är alltid lika underhållande att se hur killar fixar "tjejgrejer". Boas hade sitt eget sätt att hä i färgen i håret.... Men som sagt, himla bra blev det ändå!

Nu ikväll har våra katter fått skönhetsvård... Siri har blivit borstad, klippt klona och duschad... Duschningen var inte alls populär. Hon skrek, sprattlade och bet mig riktgit hårt.. Men nu är hon iallfall nyduschad och jag ska försöka duscha dem en gång i veckan fr. nu. Men det är äventyr att duscha katter...

Nu väntasr jag på att Boas ska komma och hjlpa mig att göra middag... För 20 minuter sedan sa jag till honom att vi borde börja med middagen, men han verkar ha fastnat i tv-spelet.... 
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: