Internet är tillbaka och jag med!
Publicerad:

Det är typ tre dagar sedan jag skrev ett riktigt inlägg, på grund av att internet låg nere ett tag. Men igår fixade Boas det så nu ska jag börja skriva varje dag igen.

Vad har hänt de senaste dagarna då. Framförallt så har jag börjat min nagelterapeututbildning i Umeå. Idag var jag ner för andra gången. De här två dagarna har vi gått genom en hel pärm med bara teori. Allt från handens ben, till hand massage, nagelns uppbyggnad och hel massa kemi. Alltså vad produkterna innehåller o.s.v... Det är väldigt mycket att lära sig!!! På fredag ska vi dock få börja lite smått. Då ska vi göra manikyr på varandra och måla varandras naglar. Ska bli så himla kul att börja med det roliga och lämna teorin!!! De dagar jag är i Umeå så stiger jag upp klockan 5.00 på morgonen, cyklar till stan kl. 6.15 och hoppar på en buss klockan 6.40. Klockan 8.40 är jag framme i Umeå och klockan 9.00 börjar utbildningen. Klockan 15 slutar dagen, så klockan 15.25 tar jag en buss tillbaka till Skellefteå. Så vid 18.30 är jag hemma igen. Det blir långa dagar det, men det är skönt att jag kan sova på bussen iallafall.

Nu börjar jag dock bli riktigt orolig för Boas. Jag ringde honom klockan 15, när jag hoppade på bussen i Umeå. Han sa inget om att han skulle bort eller så.... men nu har jag varit hemma i 30 minuter och Boas är inte hemma. Jag har ingen aning om vart han är!!! Jag har ringt hur många gånger som helst, men det är bara mobilsvar hela tiden. Jag har skickat flera SMS, men han svarar inte. När jag kom hem lyste flera lampor, datorn var på och visade en serie som var 42 minuter lång, men Boas har pausat i serien efter 32 minuter. Battteriet var inte ikopplat i datorn, så det var bara några minuter kvar av  batteriet.... Jaaaa, nu ringer han!!!...... Misstänkte att nått hade hänt! Han hade fått skjutsa ..... till akuten och är där med h..... nu, för h.. mådde så dåligt.... Då är det inte så konstigt att han fick bråttom iväg! Skönt att veta var han är nu iallafall. Man hinner ju bli så himla orolig, när man ser att han har haft bråttom iväg och inte har mobilen på.

Ja, annars då. De dagar som jag inte är i Umeå så sitter jag på skolan. Vi har äntligen fått klart KM grupparbetet så det är inlämnat! Men nu sitter vi med ett grupparbete i ekonomi på skolan, så mellan 8.30 och 16 är jag på skolan när jag inte är i Umeå. Mina dagar är helt fyllda denna vecka!

Jag har även varit på Start och planerat mitt företag. Och den 1 juni verkar det som om jag kommer starta upp företaget. Innan måndag måste jag dock skriva en fullständig affärsplan och en resultatbudget, så jag har det jag gör i helgen också! Jag måste nog få ganska mycket hjälp med resultatbudgeten dock.... När jag berätta för folk att jag ska starta upp en firma, så brukar alla fråga -"Vad ska företaget heta då?" Förmodligen kommer jag bara använda mitt namn som företagsnamn, eftersom det bara är en enskild firma. Men det är ju lite roligt att tänka ut företagsnamn. Så om någon av mina läsare har ett bra namn på mitt företag så får ni gärna komma med förslag. Jag har fundrat på några namn dock... "Nails By Silwer", "Silwer Nails", "Silwers nagelsalong", "Silwers nageldesign"... Ja, som sagt det är roligt att fundera på företagsnamn och jag vill gärna få in mitt namn i företagsnamnet isåfall....

Ja, vad har hänt annars då. Igår tog jag mig faktiskt tid att se Eurovision semifinal! Himla roligt att Sverige gick vidare! Det känns himla bra tycker jag. Jag har varit himla osäker på om Malenas låt skulle funka internationellt, men det är skönt att se att den funkar så här långt iallafall. Hoppas nu att hon lyckas i finalen på lördag också. Som jag tyvärr kommer missa. Jag ska följa med Ulrika på tjejkväll, och marknadsföra mitt företag. Så det blir alltså ingen schlagerfinal för min del. Förhoppningsvis hinner vi hem så jag får se omröstnngen i allafall!

Åhhh..jag är så himla hungrig! Jag tror faktiskt inte att jag kan vänta på Boas, jag får nog äta utan honom, för vem vet hur länge han blir kvar på akuten...
 

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: