Imorgon är det äntligen dax!
Publicerad:

Japp, imorgon börjar min utbildning i Umeå. Så under den kommande veckan ska jag pendla till Umeå i tre dagar. Känns himla roligt att äntligen får börja nagelterapeututbildningen! Men jag har lite att fixa idag. Jag har nämligen ingen koll vilken tid jag börjar, vart jag ska vara, vilken tid bussarna går mellan Skellefteå och Umeå, vart mitt busskort är.... Så jag måste leta fram lite papper från nagelskolan, som jag fick för länge sedan.... Från och med imorgon kommer jag ha fullt upp iallafall!

I fredags hade Boas och jag fullt upp hela dagen. Vid 11 kom Boas mamma och hämtade oss, och bjöd oss på lunch, efter det åkte vi ut till henne och tog en promenad med deras hund och med lammen. Lammen, som Boas och jag hjälpte till världen är sååå söta, och sååå roliga. De hoppar och skuttar på gården och springer inte iväg! De är riktigt tama! Vi hann även med att gå en shoppingrunda i staan, innan vi fixade oss inför Matilda födelsedagsmiddag. '

På fredagkväll var vi alltså hos Hjalle och Matilda och grillade. En mycket trevlig och lugn kväll, med vattenpipapremiär på balkongen. Boas och jag gick dock hem ganska tidigt. Vid 00.00 var vi hemma igen. Här kommer några bilder från kvällen:


Matilda öppnar presenter. Den turkosa sjalen och örhängena på soffan har hon bland annat fått av oss.


Efterrätt serverades det också, men jag äter ju inte sånt längre, så jag avstod! Duktig jag är!


Födelsedagsbarnet röker vattenpipa med äppelsmak, på balkongen.

Igår, var det tråkigt väder hela dagen, så Boas och jag var inne och städade. Vi åkte ut en sväng och letade efter riktigt fina miljonvillor här i Skellefteå. Alltså det finns ett område där de just nu bygger riktigt snygga, stora och dyra villor! Hur fina hus som helst! Hoppas Boas och jag får möjlighet att flytta in i något av de husen en dag!

Bara för att vi var och kollade på massa flotta villor igår, så har jag idag kollat efter hus på internet, som jag skulle kunna tänka mig bo i. Men jag höll mig inom en prisnivå som jag kan tycka är normal för oss. Jag hittade ett radhus, några km härifrån som jag tyckte var okej. Om det vore aktuellt för Boas och mig att köpa hus, skulle jag absolut vilja åka på visningen för detta hus. (Klicka på länken, för att se bilder på huset). Det är lagomt stort, nyrenoverat med bastu och kostar inte flera miljoner som många hus gör. Längtar nästan lite efter den dagen man får börja kolla efter hus på rik

Annars slappade vi resten av kvällen i soffan och såg film. Det finns inte så mycket annat att göra på en lördag då det regnar ute.

Idag ska jag som sagt ta tag i lite fix inför morgondagen och även plugga lite!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: