Äntligen klar...nästan
Publicerad:

Nu har jag suttit framför datorn sedan klockan 11.00 och skrivit en rapport. Jag är nästan helt klar. Det enda som saknas är några rader i slutsatsen...men det brukar bara ta några minuter och skriva, så jag tänker fixa det imorgon istället!

Nu ska jag sätta igång och stryka lite saker från listan som jag skrev tidigare. Först och främst ska jag städa och testa och möblera om i badrummet. Det har högsta prioritet denna fredag eftermiddag! Sedan ska jag dammsuga överallt och eventuellt så hinner jag även sy lite efter att jag har städat....

Vid 20.30 ska jag gå till Dallas. Boas började jobba där idag och han slutar vid 21.00 och då ska vi upp till Julia och samuel och kolla på film. Vi ska se Harry Potter. Jag har aldrig tidigare sett Harry Potter filmerna, men den här veckan har vi haft en race. Vi började att se första filmen för några dagar sedan och ikväll ska vi se den femte filmen. Jag ska dock erkänna att jag är lite besviken på filmerna... Man har ju hört så mycket gott om dem så jag hade ganska höga förväntningar, men filmerna är inte alls så bra som jag trodde. Jag trodde att Harry Potter filmerna var mysiga, snälla, barnfilmer som visar hur det går för Harry när han ska lära sig trolla. Jag trodde de vände sig till åldersgruppen 6-10 år... Jag hade helt fel! Ja, första filmen var precis så som jag förväntade mig! Mysig film, i fin miljö där man få se när Harry försöker lära sig trolla. Mycket bra! Men sen då? De andra filmerna är ju så mörka och det är en massa fula och onda varelser i dem... Inte alls så mysiga och trevliga som jag trodde! Nej, Harry Potter filmerna är inget jag kommer se igen. Det är ju hela tiden så uppenbart vad som kommer hända... de är ju inte ens spännande.... Men nu när jag har sett fyra filmer så känns det som om jag måste se alla, för man vill ju ändå se hur det går för den där Harry...

Nu har nagelbokningarna börjat rulla in också. Varje dag ringer det folk som vill boka in tider! Det är roligt!

Nu ska jag ta tag i städningen av badrummet!
    Taggar:


   Matilda

Men Sofie, inte snackar du väl skit om Harry? ;) Läs böckerna -- dom är 10 000 gånger bättre än filmerna.


2009-05-23 / 00:15:40
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: