Vilken underbar dag!
Publicerad:

Solen skiner och det är ca. -10 grader! Härligt! Tänkte ligga i sängen och slappa hela morgonen, men eftersom Adam och Gry pratade om spöken idag, så vågade inte jag ligga kvar ensam i sängen och lyssna på dem efter att Boas åkte och jobba. Så på grund av att Adam o Gry snackade om spökhistorier på radion imorse så blev jag tvungen att kliva upp denna underbara morgon (jag är sjukt spökrädd och börjar alltid inbilla mig att jag ser saker när jag hör spökhistorier).

Så jag har hoppat i myskläder och ligger nu i soffan istället. Ska snart äta frukost, sedan ska jag gå och träna på gymmet. Har ju inte tränat på en hel vecka så det är på tiden att jag kommer igång. Funderar även på att leva på pulverdrinkar resten av veckan (ska ju vara i Fränsta i helgen och mammas mat är ju sååå himla god, så det är risk att man lägger på sig lite där). Efter träningen ska jag hem och städa, särskilt i köket, det ska grovstädas. Längtar! Jag har typ inte städat senaste veckan så jag ser fram emot det. Som tur är har Boas städat, så det är inte så himla stökigt...

Ska även ut på en promenad senare på eftemiddagen om jag hinner.

Förresten, igår gick jag in och kollade deklarationen på skatteverkets hemsida. Inte en rolig syn tyvärr. Det var länge sedan jag hade restskatt. Under tiden jag bodde i Stockholm fick jag göra avdrag för dubbelt boende och resekostnader så då fick jag alltid mellan 10 000-15 000kr tillbaka och det är verkligen roligt ska ni veta! Men i år får jag restskatt. Ca. 1600kr måste jag betala, inte alls roligt! Men jag ska försöka göra lite avdrag. Bland annat jobbade jag i Umeå och bodde i Skellefteå en period och sedan får man tydligen dra bort postorderräntan på deklarationen. Jag ska försöka minska restskatten lite iallafall...
Nu ska jag gå och leta mig lite frukost (pulverdrink)!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: