Våffeldagen!
Publicerad:

Jag skulle ju leva på pulver denna vecka, skrev jag tidigare, men då hade jag glömt bort att det är våffeldagen idag! Igår åt jag pulver hela dagen förutom till middag då de blev nyttig sallad med kycklingfilé. Men idag måste jag ju äta minst en onyttig våffla. Igår bestämmde Boas och jag att vi INTE ska äta våfflor till middag, vilket vi alltid brukar göra på våffeldagen. Vi äntligen lärt oss att man blir ganska äcklad av att trycka i sig en massa våfflor till middag. Så vi har bestämt att äta soppa till middag och till efterrätt ska vi äta varsin våffla. Detta för att undvika att bli äcklad. Jag läste att det är gott att blanda Keso och blåbär och äta till våfflor, så det ska jag prova idag.

Jag ska snart gå till stan och äta lunch med Malin.  Ska då passa på att gå in i lite butiker och kolla vårmode. Var länge sedan jag gick på stan nämligen och idag får man ju pengar oxå =-) Ska bland annat in på H&M och prova en vårjacka för att se om den passar och om den passar så ska jag beställa den på internet istället. Ska även ut och kolla efter en keps. På morgon när jag går till gymmet är jag inte så fin i håret, så därför skulle jag behöva en keps att dölja det med....

Jag skulle även vilja köpa lite lyktor, krukor och annan dekoration till balkongen, men ska vänta ett tag till med det, då det fortfarande är månda -grader ute och det inte är "sitta ute väder" än. Däremot har jag frågat min käre far om han kan bygga ihop lite möbler till balkongen. Jag vill bland annat ha en stor bänk på ena kortsidan av balkongen (så stor att man kan ligga och sola på den) och en mindre bänk på balkongen under vardagsrumsfönstret. Så det ska pappa bygga åt mig =-). Pappor är verkligen bra att ha! (Synd bara att jag har min så långt ifrån mig...) Sedan kommer jag nog köpa ett bord på IKEA så man kan sitta ute och äta. Stolar har jag inte hitta några bra än, men vill ha ganska små så de inte tar upp massa yta. Kommer finnas sittplatser till 10 pers. därute när allt är klart. Då ska vi ha balkongpartyn i sommar! Längtar!

Nu ska jag gå och ta en frukostdrink och sedan plugga lite innan promenad till stan!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: