Teater i kväll!
Publicerad:

Lördag, sitter just nu framför TV.n och slöar (Boas kollar på tennis). Vi har varit ut en kortis på stan. Nu väntar vi på att klockan ska bli 19.00 för då ska vi på teater. Boas mamma och Peter har bjudit hela familjen på "Mords till Bords". Det är en teater som handlar om ett mord. Under tiden vi sitter och äter en trerättersmiddag så utspelar sig teatern och mordgåtan. Vår uppgift är alltså att lösa mordgåtan. Och tydligen kan vi även blandas in lite i själva teatern. Ska bli så roligt och så spännade!

Igår var Boas o jag och såg "Män som hatar kvinnor". Vi hade reserverat biljetter till 17.45 visningen, och biljetterna skulle hämtas innan kl 17. Jag var där kl 16.30, men då hade Svensk bios datorsystem rasat så det fanns ingen möjlighet att nå bokningssystemet för de som arbetade i biografen. Klockan 16.55 gick jag tillbaka till bion och systemet hade fortfarande inte kommit igång...Då var det lite panik bland alla som stod där i kö och inte kunde hämta ut sina förbokade biljetter. Till slut fick vi info om att alla vi som visste vilka platser vi hade bokat, vi kunde få ut handskrivna biljetter. Jag ringde då till Samuel som fick gå in på min mail och kolla vilka platser vi hade bokat. Då till slut fick jag två handskrivna biljetter (efter att jag sprungit till bankomaten och hämtat kontanter, då även deras kortläsarsystem hade rasat)

Men filmen då...Jo, den var himla bra. Boken var förståss mycket bättre, men filmen levde upp till förväntningarna. Kändes dock lite strssad i början och i slutet också saknades stora delar av Mikaels relation till Millennium redaktionen, inte mycket Millennium med överhuvudtaget. Och Lisbeth kändes lite för vanlig och enligt min uppfattning lite för social. Jag hade fått en annan bild av henne i boken, men jag vänjde mig och alla skådespelarinsatser var riktigt bra!

Pratade nyss med syster Carro. Hon sa att mamma och pappa hade köpt en ny bil igår. Tror det är denna bil de köpt:

 (Bild fr www.blocket.se och Norrlands bilinvest)

Jag längtar till den dagen då Boas och jag kan köpa en ny, snygg bil.

Linda ringde i dag och sa att hon och Thomas nu har bokat flygbiljetter till oss. Så de kommer och hälsar på, på skärtorsdagen och stannar hela påsken. Ska bli himla roligt! Måste ta dem till slalombacken. Ska blir roligt att se om sydbor kan åka slalom =-)

Nu ska jag gå och planera vilka kläder jag ska ha ikväll!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: